bordur escort malatya escort trabzon escort mersin escort
Hoe kan ik inschrijven/registreren?Rechtsboven op de website zie je een knop “Registreer” staan. Daar moet je op klikken om te kunnen registreren. Nadat je jezelf heb geregistreerd, ontvang je binnen enkele seconden een wachtwoord waarmee je kunt inloggen.

Ik kan niet bieden, hoe kan dan?

- Ben je wel ingelogd? Rechtsboven of in de donkergrijze balk zie je de knop “Inloggen” daar moet je op klikken.
- Heb je jezelf al geregistreerd? Dat moet je namelijk eerst doen om te kunnen inloggen.
- Heb je wel credits? Als jouw credits op zijn of indien je nog geen credits genomen hebt, kun je namelijk niet bieden. Als je op de knop “Biedpakketten” (zie donkergrijze balk bovenaan de website) klikt zie je alle pakketten met credits die wij voor je hebben samengesteld. Als je er één uitgekozen hebt, klik je op de groene knop “Koop nu” die achter het gewenste pakket vermeld staat. Dan kun je de credits kopen.

Ik heb geen email met een wachtwoord ontvangen

Heb je geen email met wachtwoord ontvangen kijk dan jouw spambox of ongewenste email na. Misschien is de mail daarin gekomen. Om dit in de toekomst te voorkomen, kun je klantenservice@fietsenveilingonline.nl en/of klantenservice@scooterveilingonline.nl toevoegen aan jouw contactpersonen. Je kunt ook altijd via de site weer een nieuw wachtwoord aanvragen.

Het kan ook, om wat voor een reden dan ook, zo zijn dat je helemaal geen email hebt ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice (klantenservice@fietsenveilingonline.nl en/of klantenservice@scooterveilingonline.nl of 055 5 33 22 11).

Hoe kom ik aan Bied-credits?

Als je op de knop “Biedpakketten” (zie donkergrijze balk bovenaan de website) klikt zie je alle pakketten met credits die wij voor je hebben samengesteld. Als je er één uitgekozen hebt, klik je op de groene knop “Koop nu” die achter het gewenste pakket vermeld staat. Dan kun je de credits kopen. Als je dat gedaan hebt worden deze automatisch binnen enkele seconden aan jouw account toegevoegd.

Bieden, hoe plaats ik een bod?

Nadat je je hebt geregistreerd en/of heeft ingelogd, kies je de scooter of scooters uit, die jij graag wilt hebben. Bij iedere fiets en scooter (veiling) staat een gouden “Bied Nu” knop. Hier druk je op. Op dat moment heb je op de betreffende fiets of scooter geboden en zie je jouw gebruikersnaam verschijnen.

Als jouw naam niet direct verschijnt, heb even geduld en druk niet direct nogmaals op de Bied Nu knop. Het kan zijn dat door internet vertraging, jouw bod nog niet op onze server is binnengekomen en dus nog moet binnenkomen. Ter controle kun je altijd de veiling openen door op de foto te klikken. Je kunt dan aan de rechterzijde controleren op jouw naam bij de laatste biedingen staat.

Wat is de Automatische bied assistent? En hoe stel ik deze in?

De Automatische bied assistent biedt geheel automatisch voor jou op jouw favoriete fiets of scooter. Als je de veiling opent van de fiets of scooter die je graag wilt hebben, kun je rechts op het tabblad Automatische bied assistent aanzetten.

Hier kun je een bepaald aantal credits invoeren. Het aantal dat je invoert, zijn het aantal biedingen dat de Biedassistent voor je moet uitvoeren. Als je niet de hoogste bieder bent, dan zal de Automatische bied assistent voor dat de veiling afloopt automatisch voor jou een bod plaatsen. Stel je bijvoorbeeld 20 biedingen in dan zal de Automatische bied assistent maximaal 20 biedingen voor je uitbrengen.

Je kunt de Automatische bied assistent altijd wijzigen of verwijderen.

!De Assistent blijft techniek. Indien je de mogelijkheid hebt om persoonlijk te bieden, dan adviseren wij dat altijd. Wij kunnen daarom geen verantwoording nemen, indien je de Assistent niet juist hebt ingesteld of niet juist werkt door wat voor een reden dan ook. Indien jouw browser niet is geupdate kan het namelijk zijn dat de assistent niet werkt.!

Waarom loopt de aftelklok weer op?

De aftelklok wordt elke keer wanneer een bod wordt uitgebracht met een x aantal seconden verlengd, zodat bieders (en jij dus ook) tijd hebben om te reageren en een ander bod te plaatsen. Zo werkt het ook bij een veilinghuis waar de veilingmeester vraagt om meer biedingen (“eenmaal… andermaal…”) voordat hij de veiling afhamert. Als wij het niet zo doen, biedt iedereen gewoon op de laatste seconde en is het gewoon puur geluk hebben om te winnen. Dat is gelukkig niet het geval. Stel jij staat de hele tijd bovenaan en net voordat de klok op 0 staat wordt je overboden. Dan wordt de tijd met 30 seconden verlengd en heb je dus tijd zat om daar zelf weer overheen te bieden.

Bieden in de laatste seconde(s)

Wij raden bieden op het laatste moment af, het kan voorkomen dat wanneer er binnen de allerlaatste secondes geboden wordt jouw bieding niet aankomt. Dit kan liggen aan (trage) internetverbinding, trage of verouderde browser of vanwege een vertraging in de verbinding tussen jouw computer en onze servers. Dit leidt natuurlijk tot teleurstellingen, want je ziet de veiling aan jou voorbij gaan. Daarbij heeft dat ook geen nut, want na elk bod wordt de tijd met 30 seconden verlengd. Je hoeft daarom niet te wachten tot het allerlaatste moment.

LET OP: de officiële aftelklok wordt centraal op onze servers bijgehouden; de klok op jouw computer wordt lokaal op jouw computer bijgehouden, op basis van informatie van onze servers. Het kan voorkomen dat er een kleine vertraging optreedt bij het weergeven van de laatste informatie. Alleen de aftelklok op onze servers wordt aangehouden om te bepalen welke biedingen geldig zijn en wanneer de veiling is afgelopen. Om tijdvertraging te voorkomen, kun je altijd jouw browser een keer vernieuwen.

Waarom wordt het bedrag per bod verhoogd tijdens het bieden?

Indien het minimumbedrag is bereikt en de biedingen blijven doorgaan, zal het bedrag per bod worden verhoogd. Een veiling is dan al behoorlijk lang doorgegaan, nadat het minimumbedrag is gehaald. Om te voorkomen dat een veiling enorm lang doorgaat, vindt deze verhoging plaats. Bijkomend voordeel voor de overgebleven deelnemers is, dat deze serieus geïnteresseerd zijn in de desbetreffende fiets of scooter en dat zij hierdoor minder credits nodig hebben. Veel deelnemers vinden dit het leukste moment, omdat het bieden dan pas echt start.

Wanneer heb ik gewonnen?

Als je de laatste bieder bent die het minimumbedrag heeft gehaald en de teller “Gesloten” aangeeft, ben jij de winnaar van de veiling.

Ik heb gewonnen en nu?

Indien je een veiling hebt gewonnen krijg je direct een automatische bevestigingsmail op het emailadres wat je hebt opgegeven tijdens het registreren. In deze mail word je verzocht enkele gegevens aan ons door te geven, zoals kleur, model etc én het bezorgadres. Nadat wij deze mail hebben ontvangen, wordt deze vrijwel altijd dezelfde dag nog verwerkt en ontvang je per mail de factuur.

Als ik een veiling heb gewonnen, ben ik dan verplicht deze af te nemen?

Je bent nooit verplicht de gewonnen veiling af te nemen. Nadat je een veiling hebt gewonnen, heb je 7 dagen bedenktijd. Indien je binnen deze 7 dagen niet op de bevestigingsmail, welke je ontvangen hebt nadat je een veiling hebt gewonnen, reageert, vervalt het recht op de veiling.

Mag ik vaker bieden?

Ja, je mag zo vaak en op zoveel veilingen bieden als jezelf wilt. Als je gekozen hebt om veel credits te nemen, kun je ook vaker en op meerdere veilingen bieden. Jouw kans om een veiling te winnen, wordt hier aanzienlijk hoger door.

Mag ik ook in éénmaal het minumbedrag bieden.

Ja, stel een minimumbedrag is bijvoorbeeld nog 10 biedingen verwijderd. Dan mag jij zelf 10 maal achter elkaar op de Bied Nu knop drukken van de desbetreffende veiling om zo snel en direct het minimumbedrag te halen.

Betalingen

Welke betaalmethoden worden door jullie geaccepteerd?

Wij accepteren betalingen via IDeal. De betalingen via IDeal besteden wij uit aan het bedrijf Mollie bv. Zij innen voor ons alle betalingen via Ideal. Bij de betaling via IDeal staat als begunstige: Stg. Derdengelden Mollie. Mollie bv staat onder toezicht van de Nederlandse Bank.

Indien je niet via internet kunt betalen, kun je ook via bankoverschrijving betalen. Neem hiervoor gerust contact op met onze Klantenservice, zij helpen je daar graag mee.

Om een gewonnen veiling te betalen, ontvang je een factuur. Deze kun je middels een bankoverschrijving betalen.

Zit ik ergens aan vast, als ik mij registreer?

Nee, je zit bij ons nergens aan vast, je kunt ten alle tijden jouw account verwijderen. Verder zijn er ook geen abonnements- , lidmaatschapsgelden of andere terugkerende kosten.

Zijn mijn gegevens veilig bij jullie?

Ja, jouw gegevens zijn veilig bij ons. Wij garanderen je deze veiligheid en zullen nooit jouw gegevens verstrekken aan derden.

Binnen hoeveel dagen moet ik het bedrag van een gewonnen veiling betalen?

Nadat je de factuur hebt ontvangen, heb je 5 dagen de tijd om de gewonnen veiling te betalen.

Ik heb een Bied Pakket aangeschaft, maar mijn Bied-credits zijn nog niet bijgeschreven, hoe kan dit?

Als je betaalt en je klikt te snel het betaalscherm weg of je klikt niet op de knop ‘Verder’, dan wordt de transactie niet goed doorgegeven aan de website. Hierdoor worden de Bied-credits niet automatisch bijgeschreven. Dit kan ook gebeuren als er een kleine storing zit in de verbinding met het betaalsysteem en de website. Als dit gebeurt neem dan contact met ons op via klantenservice@fietsenveilingonline.nl en/of klantenservice@scooterveilingonline.nl, dan helpen wij je graag.

Kan ik geld terug krijgen voor mijn Bied-credits?

Nee, Bied-credits en biedingen kunnen niet worden terug betaald.

Kan ik (overgebleven) credits retourneren en mijn geld terug krijgen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Ja, dat kun je binnen jouw account doen. Je kunt dan zelf een wachtwoord aanmaken wat je bijvoorbeeld makkelijk kunt onthouden.

Kan ik mijn username wijzigen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Indien je dat graag wilt, moet je even contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen dan jouw “oude” account omzetten in een nieuw account met een nieuwe username. Tevens zullen zij jouw saldo aan credits overhevelen naar jouw nieuwe account.

Waarom kan kan ik een username niet aanmaken?

Een username kan maar eenmaal in gebruik zijn. Het kan zijn, dat een andere deelnemer al voor deze gebruikersnaam heeft gekozen. Je kunt dan bijvoorbeeld en toevoeging koppelen aan de gewenste username, zoals 1 (username1).

Heb je al een keer een username aangemaakt op het opgegeven emailadres? Dan kun je niet nogmaals een username aanmaken. Je kunt per emailadres namelijk maar één username registreren.

Kan ik vanuit het buitenland meedoen?

Ja, dat is mogelijk. We hebben meerdere buitenlandse deelnemers. Je zult alleen in het buitenland niet via Nederlandse Ideal kunnen betalen, indien je geen Nederlandse bankrekening hebt.

Je kunt op de site www.scooterveilingonline.nl onder de pagina biedpakketten een pakket uitzoeken, welke je graag wenst. Het bijbehorende bedrag kun je dan overmaken op het Europese bankrekeningnummer NL78 RABO 0182 4890 19 t.n.v.
Fluit media concepts te Apeldoorn Nederland. Gelieve bij de omschrijving jouw gebruikersnaam te vermelden.

Na ontvangst van de betaling, zullen we de credits aan jouw account toevoegen. Indien je ons een betaalbewijs mailt, zullen wij daar niet op wachten en reeds de credits toevoegen, zodat je al direct mee kunt doen.

Vragen?

Heb je verder nog vragen na het lezen van bovenstaande informatie? Lees dan ook de pagina “Hoe werkt het” of mail met onze klantenservice (klantenservice@fietsenveilingonline.nl en/of klantenservice@scooterveilingonline.nl) of bel (055 5 33 22 11). Onze medewerkers helpen je graag verder.